Thursday 3 December 2015

DALANG DI SEBALIK PENAMBAHAN 11 DUN DI SARAWAK!

Seperti sedia maklum, di Negara kita, parti yang memerintah ditentukan berdasarkan kerusi yang dimenangi dan bukannya undian majoiti yang diterima. Tambahan pula, Sarawak ialah salah satu negeri kuat yang menyokong parti yang memerintah.

Jadi apa motif penambahan kerusi di Sarawak, pasti anda tahu jawapannya. Lebih banyak kerusi yang dimenangi lebih cepatlah dapat tawan Putrajaya. Nampak tak penambahan DUN bukanlah untuk menjaga kesejahteraan rakyat, malah hanya sekadar teknik ‘bijak’ untuk memerintah semula dengan memenangi kerusi terbanyak pada pilihanraya akan datang. Hal ini kerana, ini akan menambahkan peluang untuk parti memerintah untuk memenangi kerusi dengan lebih banyak. Apa salahnya jika tambah kerusi di Pulau Pinang, Kelantan atau Selangor...memang tidak akan berlaku kerana itu ialah kawasan pembangkang.

APABILA RAKYAT BIJAK PANDAI…PEMERINTAH GARU KEPALA!

FIKIR FIKIRLAH…MISS I HANYA MEBANTU MENGALAKKAN PEMIKIRAN dan bukanlah melaksanakan apa-apa prasangka buruk terhadap mana-mana parti. Sila betulkan sekiranya anda berlainan pendapat.


SEMENTARA TU JANGAN LUPA BEREHAT SEBENTAR BERSAMA KPOP MIKEA awards. Sila lihat post sebelum ini untuk link youtube tersebut.

No comments:

Post a Comment