Thursday 20 December 2018

Nur Sajat : Nama Sebenar Nur Sajat ! (PENTING SANGAT KE?)


Seluruh Malaysia kini sibuk dengan nama sebenar Nur Sajat yang dikatakan memiliki nama lelaki tetapi dinafikan oleh Nur Sajat bahawa itu bukan nama sebenar beliau.

Apakah begitu penting bahawa Sajat itu lelaki atau perempuan? Ini yang dikatakan mentaliti kelas kedua yang menyebabkan Malaysia tidak maju! Kita sibuk menjaga tepi kain orang dan lupa bahawa kita sedang melakukan diskriminasi atau buli terhadap individu yang kita kecam.

Mungkin ia sebagai satu nasihat tetapi cara kita menyampaikan mungkin membawa penderaan mental terhadap seorang individu. Namun lihat Sajat dia masih kuat dan dia bertambah happy bila sale dia bertambah dan langsung tidak terguris dengan kecaman.

Bukankah lebih baik kita menilai mereka secara positif dan melihat mereka bagaimana mereka berjaya dalam bisnes dan sbgnya. Ini tidak, lagi dikecam lagilah mereka buat macam-macam untuk promosi dan untuk seek attention.

Ini ialah fenemona yang sering berlaku terhadap individu yang maju seperti DSV, Aliff Syukri, Syinta dan sebagainya... Ayulah kita memberi komen seperti orang berilmu dan bukannya sperti orang berotak carrot!

-MISS I-

nie contoh komen orang-orang otak carrot bak kata KJ



No comments:

Post a Comment